Massa gjort men inga kort

Så är de jämt med mig... Jag gör en massa men orkar inte ta kort och lägga in som vanligt ^^ Men de kommer lite då och då iaf... Dagen idag har varit lite chockerande.. Fått ett glatt besked idag... För de måste man kunna kalla de ^^ Men sen även tråkiga... Många jag "känner" dvs har en form av anknytning till som drabbats av cancer :( Idag berättade mamma att min morfars fru fått hudcancer.. Dom vet inte hur illa det är än, området där de hittade det är bort opererat nu, men vi väntar fortfarande på svar om de spridit sig.. Hon är ändå inte så gammal.. 60 år bara... Och sen en tid tillbaka så har en liten kille legat på sjukhuset i gbg för hjärntumör, han är mammas kompis son... Och sen är det en till liten kille som nyss fått cancer.. 3 år bara! Han är en väns föredettas barn... Och en nära arbetskamrat till Mats (mammas man) har tumör under ena lungan... Och även hans son är inne på behandling för 3:e gången... och hans syster dog nyligen i cancer... Så HERREGUD! Själv har jag knappt ngot cancer i släkten som tur är. Dvs blodsligt. Men däremot dog min farbror av en blodpropp i lungan för ett par år sen... Han va bara strax över 30 år! Komplikation efter en knäoperation... Och dom tittar på ifall de e värt att operera mina knän, tur så är det inte de *pustar ut* Med det i bakhuvudet vem vill utsätta sig för det då.

Jag anmälde mig nyligen till diagnos okänd med... Men jag har väl inte turen att komma med^^
Skulle va så skönt att få en eller flera fasta diagnoser på det man har problem med och inte bara: Vi misstänker, det kan va... bla bla bla... Sen pga vissa omständigheter så har jag svårt att bli trodd.. Orkar inte gå in på detaljer varför, dom som vet, vet helt enkelt... Har ju fått diagnos på lederna: överrörliga leder... Sist jag va inne på akuten för magen sa dom att dom starkt började misstänka ibs, men inget dom kunde ge svar på... Sen kan det även ligga fibromyalgi i bakgrunden med... Men det är heller inget säkert... Om jag nu ska ut i arbetslivet tillslut.. Hur ska de gå till utan fasta diagnoser.. Vad ska jag säga till arbetsgivaren liksom.. Jag har misstänkt fibromyalgi... hur troligt låter de då.. eller mina magproblem är ibs liknande.. Jaha.. who cares.. Allting får så mycket mera tyngd bakom sig med en diagnos, både på gott och ont då.. Sen är det ju garanterat vissa som har probem med det ändå.. Kommer alltid finnas folk som tror att vissa saker sitter psykiskt...

Kram så länge

Kommentarer
Postat av: Camillha

Hoppas att du kommer med i programmet, eller att du får en diagnos i alla fall!!!

2009-03-06 @ 14:36:28
URL: http://himlenrunt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0